Nutzerkonto

Ines Kleesattel: The Archive: Knowledge Producers, Powerful Machines, Testimony Functions
The Archive: Knowledge Producers, Powerful Machines, Testimony Functions
(S. 87 – 100)

Ines Kleesattel

The Archive: Knowledge Producers, Powerful Machines, Testimony Functions

PDF, 14 Seiten

DE

  • Digitalisierung
  • Kulturindustrie
  • Digitale Kultur
  • Algorithmen
  • Massenmedien
  • Digitale Medien
  • Kulturelle Praxis

Meine Sprache
Deutsch

Aktuell ausgewählte Inhalte
Deutsch, Englisch, Französisch

Ines Kleesattel

Studium der Philosophie, bildenden Kunst und Kunsterziehung; Promotion über kritisch-emanzipatorische Gegenwartskunst und die ästhetischen Theorien Adornos und Rancières (Politische Kunst-Kritik, 2015). Freie Kritikerin für Texte zur Kunst und andere Zeitschriften; Dozentin für Ästhetik an der Universität für Musik und darstellende Kunst Wien; seit 2016 Dozentin an der Zürcher Hochschule der Künste. Forschungsschwerpunkte: kunstbezogene polylogische Wissenspraktiken, dokumentarische Fiktion, politische ästhetische Theorie.
Weitere Texte von Ines Kleesattel bei DIAPHANES
Ines Kleesattel (Hg.), Ruedi Widmer (Hg.): Scripted Culture

When we look at the cultural public sphere through the lens of digitalization, a paradoxical picture emerges: the cultural public sphere is simultaneously exploding and imploding; the most essential objectives of the Enlightenment have been attained and yet are in danger; platforms and algorithms are vehicles both for self-determination and for heteronomy. Long-standing values from the Enlightenment values and new realities, the citizen and the consumer, rational systems of humans and machines alike are both separate in inextricable from one another in this picture.

Inhalt