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Susan Greenwood, Christoph Keller: ‘We need to understand magic as a form of gaining knowledge’
‘We need to understand magic as a form of gaining knowledge’
(S. 83 – 90)

Susan Greenwood, Christoph Keller

‘We need to understand magic as a form of gaining knowledge’
In conversation with Susan Greenwood and Christoph Keller

PDF, 8 Seiten

  • Spiritismus
  • Gegenwartskunst
  • Okkultismus
  • Esoterik
  • Ritual

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Deutsch

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Christoph Keller

ist Künstler und lebt in Berlin. In seinen Installationen und Interventionen untersucht er Wissenskonzepte, die meist von außerhalb der Kunst stammen, mit künstlerischen Methoden.

Zu seinen Ausstellungsprojekten zählen: Music for Clouds, Bienal del Fin del Mundo, Ushuaia (2009); Interpreters, Montevideo, Amsterdam (2008); Inverse Observatories, Esther Schipper, Berlin (2007); Visisting a Contemporary Art-Museum under Hypnosis, Gabrielle Maubrie, Paris (2006); Cloudbuster-Project, P.S.1 Contemporary Art Center, New York (2003) und Encyclopaedi-Cinematographica, KunstWerke Berlin (2001). 2008 erschien eine Projekt- und Textsammlung mit dem Titel OBSERVATORIUM. Seit 2007 leitet Christoph Keller ein Pilotprojekt zur Kunst als Forschung an der Hochschule der Künste Bern zu dem Thema Trance und der Darstellung von veränderten Bewusstseinszuständen durch die Kunst.

Weitere Texte von Christoph Keller bei DIAPHANES
Susanne Witzgall (Hg.): Real Magic

In Western societies a newly discovered and very lively interest in magical practices and occult knowledge can be witnessed. The magical seems to be evolving into a popular phenomenon that affects society as a whole and is also becoming the subject of intense debate in artistic and academic-scientific contexts. The book Real Magic investigates the current realities of the magical in the contemporary arts, sciences and everyday culture. It explores the present Western residues and forms of magical practices, the current potentials of magical perception and thinking in a world largely determined by financialised instrumental reason, and also the drawbacks of occultism. The publication is the result of the fourth annual programme of the cx centre of interdisciplinary studies at the Academy of Fine Arts Munich.

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