Nutzerkonto

James Richards: Rosebud/Raking Light
Rosebud/Raking Light
(S. 196 – 201)

James Richards

Rosebud/Raking Light

PDF, 6 Seiten

DE

  • Politik
  • Digitale Kultur
  • Urbanismus
  • Identität
  • Queer Theory
  • Kapitalismus
  • Migration
  • Queerness
  • Gender
  • Gegenwartskunst

Meine Sprache
Deutsch

Aktuell ausgewählte Inhalte
Deutsch, Englisch, Französisch

James Richards

lebt und arbeitet in Berlin und London. Zu den jüngsten Ausstellungen des britischen Künstlers zählen Einzelpräsentationen im Kunstverein München, der Cabinet Gallery, London, der DAAD Galerie, Berlin (alle 2015), bei Rodeo Istanbul (2013), CCA Kitakyushu (2012) und der Chisenhale Gallery (2011). Seine Arbeiten waren in zahlreichen internationalen Gruppenausstellungen zu sehen, etwa in: Cut to Swipe, Museum of Modern Art, New York (2014–15); Speculations on Anonymous Materials, Fridericianum Kassel (2013); Otherwise Unexplained Fires, Malmö Konsthall (2013); Frozen Lakes, Artists Space, New York (2013) und The Encyclopedic Palace, 55. Biennale Venedig 2013. 2012 wurde Richards mit dem Jarman Award für Film und Video ausgezeichnet, 2014 mit dem Paul Hamlyn Foundation Award for Artists 2014 sowie mit dem Ars Viva-Preis 2014/15 des Kulturkreises der deutschen Wirtschaft im BDI. James Richards war für den Turner Prize 2014 nominiert.

Weitere Texte von James Richards bei DIAPHANES
Kerstin Stakemeier (Hg.), Susanne Witzgall (Hg.): Fragile Identities

What is the current state of the subject and what about the status of its self-image? In contemporary discourses we encounter more and more “fragile identities,” in artistic works as well as in scientific theories, and those are today much less referring to a critique of the concept of identity, but much rather to the relationship those concepts of identity entertain with the overall precarious state of the subject in current social conditions that are characterized by political upheaval and change.
The book Fragile Identities investigates among other things the chances and also the possible endangerments of such a fragile self and asks for the resurging urgency of a contemporary concept of subjectivity. The publication combines international artistic and scholarly contributions, discussions and project documentations in relation to the second annual theme of the cx centre for interdisciplinary studies at the Academy of Fine Arts Munich.

Inhalt