Nutzerkonto

Magazin

Inhalt
How to Pilot an Aeroplane . . . . . Peter Ott . Die monotheistische Zelle oder Berichte aus der Fiktion . . . . . Tyler Coburn . Ergonomic Futures . . . . . Human Oddities . . . . . 12 Feb 2011 — 12 Feb 2017 . . . . . ABT. DIE DUEMMSTEN BERLINER FRISÖRNAMEN . . . . . Marcus Quent . Ohne Halt . . . . . THE MOST BEAUTIFUL CLOUD NAMES . . . . . GUANAJUATONOVIEMBRE . . . . . Michael Heitz . Noch ein neuer Gott in Teilen . . . . . Mike Wilson . Rockabilly . . . . . I remember . . . . . Künstliche und andere Intelligenzen . . . . . Pierre Guyotat . The Prison . . . . . I remember… . . . . . Barbara Basting — Der Algorithmus und ich . . . . . LISTMANIA . . . . . Ich erinnere mich… . . . . . Custom Creates Law . . . . . Hinter der Great Firewall . . . . . Mário Gomes . Brandsatz & Ästhetik . . . . . Ich erinnere mich . . . . . Selbstporträt im Spiegel . . . . . Problem IX: Warum haben Hurenkinder das allermeiste Glück? . . . . . Exodus. Gods and Kings . . . . . Je me souviens… . . . . . Ute Holl . Dream, Clouds, Off, Exile . . . . . Boutiquen am Bosporus . . . . . L’œuvre d'art n’a pas d’idée, elle est idée . . . . . Quaddie . . . . . TWELVE DRUMMERS DRUMMING . . . . . Karl der Große reitet durch Paris . . . . . American English . . . . . This is not your blood. . . . . . 12.05.2011 – 12.05.2017: Über nichtdigitale Speichermedien . . . . . HER . . . . . Hermal . . . . . Facebook ist auch nur ein Nagelstudio . . . . . Paradox I: That all things kill themselves . . . . . The Transversal Shelf of Printed Books in Times of Accelerated Opaque Media . . . . . Donatien Grau, Pierre Guyotat . Conversation . . . . . China frisst Menschen . . . . . Pierre Guyotat . Unabhängigkeit . . . . . BIG BUGS . . . . . Mike Wilson . Rockabilly . . . . . Julien Maret . IN EXTREMIS . . . . . Peter Ott . The Monotheistic Cell Or Reports from Fiction . . . . . Michael Heitz . Another New God in Parts . . . . . Marcus Quent . No Respite

Magazin Abonnement

  • 4 Ausgaben

    Magazinausgaben + Basis Online + Aboprämie

  • DIAPHANES-Tasche »Shut your eyes and read!«

    Praemie: DIAPHANES-Tasche »Shut your eyes and read!«

    Baumwolltasche mit zwei langen Henkeln, Bodenfalte und Seitenfalten; 38 x 42 cm, Henkellänge 70 cm

  • Unsere Abonnements verstehen sich inklusive Portokosten und verlängern sich automatisch nach Ablauf. Sie werden spätestens 2 Wochen vor erneuter Abbuchung informiert. Die Abonnements können jederzeit, spätestens 1 Woche vor Ablauf gekündigt werden.

 

We like !
DIAPHANES MAGAZINE No. 8/9

 

Weitere Rubriken
  • Questionnaire

    Apfel oder Zitrone? Remembering, what do you hear? Wie sterben? Nord oder Süd? A question to which “yes” is always your answer?

  • John Donnes Paradoxien und Probleme

    John Donnes Paradoxien und Probleme

    …rather alarms, to truth to arm her than enemies, and they have only this advantage to scape from being called ill things, that they are nothings…

  • FIKTIONARIUM

    FIKTIONARIUM

    Nicht im Dienste irgendeines Wissens oder Spekulierens will dieses fortlaufende Register Eintragungen über Vorstellbares ansammeln: Namen, Objekte, Phänomene, Singularitäten.

  • Barbara Basting — Der Algorithmus und ich

    Barbara Basting — Der Algorithmus und ich

    Der Post, den ich hiermit teile, hat mich leicht verstört: »Barbara ist Facebook vor 6 Jahren beigetreten«!

Meine Sprache
Deutsch

Aktuell ausgewählte Inhalte
Deutsch, Englisch, Französisch

»Ineluctable modality of the visible: at least that if no more, thought through my eyes. Signatures of all things I am here to read, seaspawn and seawrack, the nearing tide, that rusty boot. Snotgreen, bluesilver, rust: coloured signs. Limits of the diaphane. But he adds: in bodies. Then he was aware of them bodies before of them coloured. How? By knocking his sconce against them, sure. Go easy. Bald he was and a millionaire, MAESTRO DI COLOR CHE SANNO. Limit of the diaphane in. Why in? Diaphane, adiaphane. If you can put your five fingers through it it is a gate, if not a door. Shut your eyes and see.


Rhythm begins, you see. I hear. Acatalectic tetrameter of iambs marching. No, agallop: DELINE THE MARE.


Open your eyes now. I will. One moment. Has all vanished since? If I open and am for ever in the black adiaphane. BASTA! I will see if I can see.


See now. There all the time without you: and ever shall be, world without end.«


James Joyce

Editionen